Програма тестування під час сертифікації. Громадське обговорення
Міністерство освіти і науки оголосило громадське обговорення проєкту Програми незалежного тестування фахових знань та вмінь учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти.
Прочитати документ можна тут або нижче.
Зовнішнє незалежне тестування є частиною сертифікації. Воно організовується для оцінювання знань та вмінь учителів початкових класів, що визначенні в професійних стандартах.
Програма тестування поділена на 4 розділи:
- Управління освітнім процесом:
- планування освітнього процесу;
- вимоги законодавства до організації освітнього процесу;
- оцінювання результатів навчання учнів.
- Навчання учнів предметів (інтегрованих курсів):
- комунікація державною мовою з дотриманням норм української літературної мови;
- система теоретичних знань з освітніх галузей, визначених Державним стандартом;
- методики навчання освітніх галузей, визначених Державним стандартом;
- інформатична освіта та цифрове освітнє середовище.
- Партнерська взаємодія з учасниками освітнього процесу:
- психологічні особливості, самооцінка та особливості становлення пізнавальних процесів учнів молодшого шкільного віку;
- розвиток емоційно-етичної компетентності вчителя;
- суб’єкт-суб’єктні взаємини вчителя з іншими учасниками освітнього процесу.
- Організація освітнього середовища:
- організація індивідуального, диференційованого та інклюзивного навчання;
- організація безпечного освітнього середовища;
- змістове наповнення освітнього середовища.
Докладніше дивіться в проєкті програми: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2022/02/HO.proyekt.Prohr_.nezalezhn.testuv.fakh_.znan_.ta_.vmin_.uchyteliv.PK-ZZSO.01.02.2022.pdf
Пропозиції до документа мона надіслати на електронну адресу: alevtyna.lototska@mon.gov.ua не пізніше 15 лютого.
Попередню програму, затвердили у 2019 році. Вона складалася з трьох розділів та оцінювала менше знать та вмінь.
Нагадаємо, що Міністерство освіти і науки розпочало громадське обговорення проєкту наказу “Про затвердження Порядку проведення експертизи та затвердження освітніх програм повної загальної середньої освіти, розроблених не на основі типових освітніх програм”.