A A A K K K
людям з порушенням зору
Відділ освіти Пулинської селищної ради

В ДСЯО розповідають, як викладати навчальні дисципліни в умовах війни

Дата: 10.04.2022 12:25
Кількість переглядів: 59

Фото без опису

Державна служба якості освіти в рамках проєкту “Супровід урядових реформ в Україні” (SURGe) разом з командою підтримки реформ МОН розробили поради щодо особливостей викладання навчальних дисциплін в умовах воєнного стану.

Фахівці дали низку порад вчителям про те, на чому сконцентрувати увагу учнів у вивченні окремих предметів так, аби освітній процес в умовах надзвичайної ситуації проходив із максимальною користю для всіх учасників.

Історія та громадянська освіта:

  • скоротити обсяг текстів для читання;
  • читання з підручника варто замінити усною розповіддю, переглядом відеоматеріалів, інтерактивними заняттями, творчими чи дослідницькими проєктами;
  • добирати навчальний матеріал слід, фокусуючись на сюжетах, що даватимуть дітям розуміння історії боротьби українського народу за незалежність та своє майбутнє;
  • пропонувати приклади, які демонструють міць та незламність України та її народу, готовність та уміння протистояння ворогу;
  • давати завдання та теми, спрямовані на осмислення зв’язків між минулим і сучасним життям країни, державними та регіональними процесами;
  • впровадити п’ятихвилинки, де розглядати види когнітивних викривлень, методів пропаганди та масових маніпуляцій;
  • окрему увагу приділити розвитку громадянських компетентностей, формуючи свідому громадянську позицію (взаємодопомога, волонтерство, протидія пропаганді, підтримка власного емоційного ресурсу тощо);
  • для старшокласників – додати вивчення основ міжнародного права.

Українська мова та література:

  • зосередити роботу на чотирьох видах мовленнєвої діяльності – слухання, говоріння, читання, письмо;
  • орієнтуватися на види мовленнєвої діяльності, а не на конкретні теми чи твори;
  • збільшити кількість творчих завдань задля підтримки емоційного стану дітей.

Математика:

  • виділити час на повторення і систематизацію вивченого раніше;
  • вчитель може об’єднувати певні теми чи скорочувати їх зміст так, щоби акцентувати навчання на базових знаннях та вміннях;
  • викладати краще у синхронному режимі, забезпечуючи створення запису уроку, чи запропонувати дітям готові відеоуроки з теми, що вивчається;
  • надавати приклади розв’язування типових задач (наприклад, у вигляді скріншотів екрану).

Природничі науки:

  • провести “ревізію” навчальної програми та виділити теми, без яких неможливе розуміння змісту предмету в подальшому навчанні, та сфокусуватися саме на них;
  • практичні заняття можна проводити віртуально чи запропонувати дітям практикуватися вдома за можливості;
  • розглянути варіанти проведення інтегрованих уроків;
  • пропонувати завдання творчого та дослідницького характеру з метою підтримки інтересу до предмету;
  • формувати навички критичного мислення (наприклад, шляхом розвінчування міфів та пошуку фейків).

Інформатика:

  • більш детально розглянути питання безпечного користування пристроями та соцмережами, критичного оцінювання інформації, розпізнавання фейків та маніпуляцій;
  • запропонувати створити кілька інформаційних продуктів у різних програмних середовищах (текстові документи, презентації, відеороліки тощо);
  • уникати загрозливих сюжетів, нагадувань про травмуючі події у роботі в цифровому середовищі;
  • новий матеріал викладати тільки, якщо учні готові до цього. Якщо ж ні, то обмежитися відпрацюванням раніше отриманих навичок, у вже знайомому програмному середовищі;
  • основний акцент робити на розвитку громадянської та соціальної компетентностей, критичного мислення, творчості, емоційного інтелекту.

Здоров’я, безпека, добробут (Основи здоров’я):

  • акцентувати увагу на емоційному здоров’ї;
  • повторювати теми безпечної поведінки у надзвичайних ситуаціях та навколишньому середовищі;
  • важливим результатом роботи має бути формування умінь прийняття рішень, розв’язання проблем, розвитку творчого та критичного мислення, здатності до комунікації, формування самооцінки, протистояння негативному психологічному впливу і стресу.

Мистецтво:

  • пам’ятати, що предмети художньо-мистецького циклу мають величезний терапевтичний потенціал, якого нині потребують і дорослі, і діти;
  • розглядати ці уроки, зокрема, як засіб гармонізації психологічного стану всіх учасників навчального процесу;
  • максимально диференціювати форми практичних завдань та будувати їх виключно на позитивних зразках мистецьких творів.

Слава Україні!

Героям слава!

Переможемо!


« повернутися

Вхід для адміністратора